Bohatí Češi si monopolizují elitní školy, varuje expert

19.10.2013

Sociolog Petr Matějů hovoří při příležitosti zveřejnění výsledků prvního cyklu výzkumu PIAAC o problému nerovného přístupu ke vzdělávání v České republice. Upozorňuje, že ačkoli čeští dospělí dosáhli v průměru dobrých výsledků, současná generace žáků prochází velmi diverzifikovaným systémem školství, který se může v budoucnu negativně odrazit na jejich dovednostech.

„Systém bychom měli změnit nejen proto, abychom ty slabší vytáhli výš, ale také abychom si nedělali iluze, že dokážeme zjistit dopředu, co chce trh práce. Než dokončí žák školu, může se trh práce změnit natolik, že se stane nezaměstnaným. Takže systém se musí změnit.“

Druhý cyklus výzkumu PIAAC je realizován v rámci projektu Systémové prostředí k prohlubování kompetencí a je spolufinancován Evropskou unií

Copyright

© 2011 - 2021   |   ÚIV   |   NPI ČR